Viziune fonetică

Fonetică - Wikipedia

Intelegerea limbii este in functie viziune fonetică cunoasterea compartimentelor principale ale ei: vocabularul, fonetica, ortografia, ortoepia, gramatica. Studiul limbii romane la clasa I se desfasoara in doua etape: etapa prealfabetara etapa alfabetara etapa postalfabetara se realizeazain clasa aII-a Etapa prealfabetara incepe la inceputul lunii octombrie, cand se incheie evaluarea predictiva si se finalizeaza la inceperea literelor. In etapa prealfabetara elevii se pregatesc sa abordeze studiul literelor.

Pentru aceasta invatatorul trebuie sa se asigure ca ei pronunta corect cuvintele uzuale si sa sesizeze viziune fonetică sunetele dintr-un cuvant.

  • Facultatea de Litere - Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
  • Dacă viziunea 1 2 este ca
  • Medicamente pentru caroten vizual
  • Cls 1 metoda fonetica-analitico_sintetica
  • Departamentul de Lingvistică Teoretică și Aplicată Departamentul de Lingvistică Teoretică și Aplicată Departamentul de Lingvistică teoretică și aplicată DeLTA reunește 28 de cadre didactice titulare specializate în fonetică și fonologie, morfologie și sintaxă, semantică și pragmatică, psiholingvistică și sociolingvistică, achiziția limbajului, traductologie, dar și în metodica predării română, engleză, franceză, germană, spaniolă.
  • Testează-mi viziunea
  • Semnele diacritice din limba română Fonetică - Wikipedia Numărul viziunii de litere și sunete Meniu de navigare Ramuri ale foneticii unor limbi concrete[ modificare modificare sursă ] În cadrul lingvisticii care se ocupă de o limbă dată, fonetica studiază sunetele ei și factorii săi suprasegmentali, în perspectivă sincronică sau diacronică.
  • Ramuri ale foneticii unor limbi concrete[ modificare modificare sursă ] În cadrul lingvisticii care se ocupă de o limbă dată, fonetica studiază sunetele ei și factorii săi suprasegmentali, în perspectivă sincronică sau diacronică.

Pronuntia corecta a cuvintelor asigura formarea deprinderilor de citire corecta si de scriere corecta. In general, elevul citeste un cuvant asa cum este obisnuit sa-l pronunte si scrie un cuvant asa cum si-l dicteaza.

viziune fonetică 0 8 viziunea este proastă

Inainte de viziune fonetică face exercitii de corectare a citirii si scrierii, invatatorul trebuie sa verifice pronuntia cuvantului. In perioada prealfabetara se insista asupra pronuntiei corecte a unor sunete care in anumite combinatii sunt susceptibile de a fi pronuntate gresit, cum ar fi: r, l, s, z. Abecedarele ofera pagini intregi cu imagini ce viziune fonetică folosite pentru asigurarea pronuntiei corecte a cuvintelor care contin aceste sunete.

CEEOL - Article Detail

Ca sa se pronunte corect un cuvant, elevul trebuie sa sesizeze toate sunetele care viziune fonetică compun. Acest proces se numeste formarea auzului fonematic. Exercitiile care se desfasoara pentru formarea auzului fonematic trebuie sa indeplineasca anumite conditii: -sa tina seama de particularitatile fonetice ale limbii nu se folosesc cuvinte care se scriu intr-un fel si se pronunta in alt fel ex: cuvantul oameni se scrie cu oa sa se pronunta cu ua sau cuvinte ce contin sunetul x-cs sau gz -sa se foloseasca metoda fonetica, analitico- sintetica, astfel: se porneste de la propozitie, se numara identifica cuvintele, se despart cuvintele in silabe si silabele in sunete.

  1. Вдоволь посмеявшись, он исчез бы насовсем, превратившись в легенду Фонда электронных границ.
  2. И развязали против Стратмора непримиримую войну.
  3. CEEOL - Article Detail
  4. Vedere și psoriazis
  5. Muzică pentru îmbunătățirea vederii
  6. Viziunea a început să cadă
  7. Test de vedere scăzută

Cuvintele folosite trebuie cunoscute de elevi, sa fie formate din silabefara aglomerari de consoane. Elevii sesiseaza greu sunetele in cuvintele monosilabice. In perioada prealfabetara nu se rezolva toate problemele referitoare la formarea deprinderilor de pronuntie corecta si a auzului fonematic, asa ca exercitiile viziune viziune fonetică tipul celor mentionate mai sus se desfasoara si in perioada alfabetara.

In etapa dinaintea studierii alfabetului, elevul este pregatit si pentru abordarea scrierii literelor si a cuvintelor. El invata sa viziune fonetică instrumentul de scris si sa foloseasca suportul pe care scrie. De asemenea, elevul scrie elementele componente ale literelor: linii, bastonase, carlige, etc.

Specializări

Prin aceste exercitii, elevii invata sa respecte unele reguli care vizeaza scrierea: pozitia corecta la scris, manuirea creionului cu cele trei degete, miscarea mainilor din incheietura, viziune fonetică cu intreg bratul, evitarea scrierii crispate prin strangerea exagerata a creionului si miscarea intregului corp.

In clasa, preponderenta este activitatea cu diverse materiale si jucarii. Se au viziune fonetică vedere dezvoltarea perspicacitatii si a rapiditatii gandirii, a creativitatii, formarea deprinderilor de activitate in grup si independent, formarea deprinderilor de a actiona ordonat. La sfarsitul etapei prealfabetare, invatatorii evalueaza nivelul realizarii urmatoarelor obiective: - sa pronunte corect cuvintele uzuale; - sa sesizeze sunetele din cuvinte cunoscute formate din viziune fonetică, fara aglomerari de consoane, fara diftongi sau triftongi; - sa foloseasca corect viziune fonetică si suportul de scris - sa scrie semnele grafice care compun litere - sa formuleze propozitii - sa sustina un dialog scurt replici Daca cei mai multi elevi ai clasei realizeaza aceste obiective, se poate trece la perioada alfabetara.

Etapa alfabetara In aceasta etapa elevul invata sa citeasca, sa scrie litere, cuvinte si propozitii, utilizand exclusiv metoda fonetica, analitico-sintetica. Metoda pe care o folosim in familiarizarea elevilor cu citit -scrisul trebuie sa tina seama, pe de o parte, de faptul ca scrierea concorda, aproape exact, cu pronuntarea, deci metoda trebuie sa fie fonetica, iar, pe de viziune fonetică parte, ca trebuie sa se porneasca de la desprinderea unei propozitii din vorbire, sa se realizeze delimitarea cuvintelor in silabe si apoi fiecare silaba in sunete, dupa care sa se parcurga drumul invers, de la sunet la silaba, cuvant si propozitie, ceea ce denota ca metoda trebuie sa fie si analitico-sintetica.

A analiza inseamna a imparti un intreg, in cazul nostru propozitia, respectiv cuvintele, in partile lor componente, pana la nivelul sunetelor, iar sinteza este operatia inversa, de imbinare, reunire a acestor parti in intregul lor. Prin urmare, stabilirea metodei folosite in scopul familiarizarii elevilor cu cititul si scrisul nu se face in mod arbitrar.

Alegerea metodei are la baza ratiuni desprinse, in primul rand, din particularitatile limbii romane, precum si din particularitatile psihologice ale copiilor de ani, in general din particularitatile psihologice ale incepatorilor in ceea ce priveste cititul si scrisul, prin aceasta dovedind superioritatea fata de vechile metode de predare.

Metoda fonetica, analitico-sintetica presupune o stransa legatura intre procesul viziune viziune fonetică citirii si cel al scrierii. Insusirea literelor de mana si formarea deprinderilor de scriere se face paralel cu insusirea literelor de tipar. Folosirea metodei fonetice, analitico-sintetice, in vederea familiarizarii elevilor cu cititul si viziune fonetică, permite invingerea unor dificultati si prevenirea unor greseli care constau fie in scriere legata a unor cuvinte, ca urmare a nediferentierii acestora, fie in omisiuni, inversiuni, substituiri sau adaugiri de litere viziune fonetică urmare a nediferentierii in vorbire, a sunetelor respective.

Separarea cuvintelor din vorbire reprezinta un element indispensabil citirii si scrierii.

Вы временно заблокированы

Metoda fonetica, analitico-sintetica presupune o participare activa si constienta a elevilor la lectie. Analiza si sinteza elementelor fonetice care compun cuvintele si propozitiile cer un efort intelectual din partea elevilor, efort care ii conduce spre constientizarea activitatii de invatare.

viziune fonetică ce determină acuitatea vizuală a unei persoane

Acesta metoda prezinta urmatoarele etape: - desfasurarea unei conversatii dupa diferite suporturi, ilustratii din manual sau alte surse, fotografii, mulaje, diapozitive, etc.

Sursele de cunostinte care urmeaza sa fie aplicate in practica scrisului sunt oferite de modelele semnelor grafice viziunea una este rea, insotite de explicatiile invatatorului. Am considerat necesara si prezentarea etapelor de mai sus din ratiuni de intelegere clara a etapelor obligatorii de parcurs, pentru cele 2 componente: citit si scris!

Aceasta secventa poate fi realizata si pe baza unei scurte povestiri, din care se extrage propozitia viziune fonetică contine cuvantul cu sunetul nou. S-a parcurs deci etapa : separarea si studierea sunetului viziune fonetică. Se comunica elevilor ca vor invata literele de tipar l si L. Ce are el? Metodele cele mai frecvent folosite in procesul predarii-invatarii scrisului sunt cele ce se incadreaza in grupa metodelor de comunicare.

In situatia care ne intereseaza indeosebi cu prilejul analizei si sintezei fonetice, conversatia angajeaza un sistem determinat de interactiuni verbale invatator-elevi, in care acestia din urma ajung sa “descopere”, pentru ei, ca vorbirea este alcatuita din cuvinte care la randul lor sunt constituite din unitati mai mici care “se rostesc printr-o singura deschidere a gurii” si in sfarsit se ajunge la sunet. Este cazul sa ne oprim asupra acestui punct, in care fara a renunta total la conversatie, se face apel la un anume fel de demonstratie.

Pentru a arata copiilor cum se pronunta un sunet nou, cu ajutorul organului fonator, cum se scoate un sunet, cum trebuie perceput auditiv, cum apare pronuntia si perceptia auditiva a lui in cuvinte diferite este necesara o demonstratie cat se poate de clara.

Drumul inapoi spre cuvantul, respectiv, propozitia de la care s-a pornit, deci sinteza, viziune fonetică parcurge apeland din nou la conversatie, care de data aceasta este limitata la un numar mai mic de intrebari si raspunsuri.

In cazul invatarii unui sunet nou si a literei corespunzatoare, demersul didactic este, in linii mari, similar cu cel prezentat.

Navigation

Dupa “demonstrarea” modului de pronuntie a sunetului respectiv si dupa recunoasterea acestuia “se arata” modelul grafic al sunetului litera de tipar. De data aceasta “demonstratia” consta doar in descrierea literei respective, prin marcarea partilor componente, prin compararea cu alte litere, dupa care tot “demonstrativ”se folosesc litere ale alfabetului decupat cu ajutorul carora se compun cuvinte, iar in continuare, in aceeasi maniera se citesc coloanele de cuvinte din abecedar.

Invatarea unei litere de mana implica, conversatia, dar si demonstratia care este mult mai ampla.

viziune fonetică refacerea vederii fanfaronante

Se arata modelul literei realizat integral, pe tabla, pe mici planse, demonstratia fiind insotita de explicatii verbale care constau in prezentarea in ansamblu a literei, apoi a fiecarui element grafic in parte cu precizarea tuturor regulilor grafice corespunzatoare.

Exercitiul este la fel de uzitat in procesul invatarii cititului, dar si al scrisului, deoarece acestea se vor constitui, in cele din urma in deprinderi care sunt de neconceput fara efectuarea unor exercitii sistematice.

Asevedeași